Error occured ! We are notified and will try and resolve this as soon as possible.
WARNING! [2] file_put_contents(/home/myedu/domains/myeducationpath.com/app/../html/cache/memory/course_19825_0_e086762d743c0218beb85ea6e1b456cae.txt): Failed to open stream: No such file or directory . Line 75 in file /home/myedu/domains/myeducationpath.com/html/include/class.cache.php. Continue execution. 863109; index.php; 18.222.205.211; GET; url=courses/19825/de-la-granja-a-la-mesa-la-seguridad-alimentaria-en-la-union-europea.htm&; ; claudebot; ; Executon time: 0 MyEducationPath.com :: edX : De la granja a la mesa: La seguridad alimentaria en la Unión Europea

De la granja a la mesa: La seguridad alimentaria en la Unión Europea

0 votes
Free Closed [?]
De la granja a la mesa: La seguridad alimentaria en la Unión Europea

La seguridad de los alimentos que ingerimos es uno de los principales objetivos de las políticas de la Unión Europea. Pero la realidad es que en las últimas décadas hemos sufrido crisis alimentarias muy importantes, tanto desde una perspectiva económica, con grandes pérdidas para productores y distribuidores, como sobre todo desde una perspectiva social, con un elevado número de fallecidos a lo largo de toda Europa. A través de este curso podrás conocer las respuestas adoptadas por la Unión Europea: la primacía del conocimiento científico sobre los criterios económicos; la colaboración de la industria alimentaria en la garantía de la seguridad; la adopción de procedimientos autorizatorios y de alerta ante situaciones de crisis; y la reparación de los daños generados por tales crisis.



Este curso se imparte en español, si bien alguno de los documentos de referencia pueden aparecer en ingles (aunque se incluirá una breve explicación en español). No se requiere conocimiento jurídico previo alguno.


Categories:
Starts : 2017-03-28

Comments

Alternatives

-- no alternatives found for the course --
If you know any alternatives, please let us know.

Prerequisites

-- no prerequsites found for the course --
If you can suggest any prerequisite, please let us know.

Paths

No Paths inclusing the course. You can build and share a path with this course included.

Certification Exams

-- there are no exams to get certification after this course --
If your company does certification for those who completed this course then register your company as certification vendor and add your exams to the Exams Directory.

Let us know when you did the course De la granja a la mesa: La seguridad alimentaria en la Unión Europea.

Started on: Completed on:
Your grade (if any):
Comments:

Add the course De la granja a la mesa: La seguridad alimentaria en la Unión Europea to My Personal Education Path.

Start the course on:
Duration of study:
Notes:

Successfully added to your path.

View your path

Select what exam to connect to the course. The course will be displayed on the exam page in the list of courses supported for certification with the exam.


Notes about how the exam certifies students of the course (optional):